17.12.2017
Tiedote: Palveluiden käyttökatko ohi

Päivitystyöt Tilaajavastuun palveluissa saatiin valmiiksi ennakoitua aiemmin, joten palvelumme toimivat jälleen.

Tiedote: Tilaajavastuun palveluissa on käyttökatko 15.–18.12.2016

Tiedote 11.12.2017

Vahvistamme verkkopalvelujemme palvelualustaa ja tietoturvaa. Palveluissamme on tästä johtuen käyttökatko 15.–18.12.2017. Katko alkaa perjantaina 15.12. klo 17.00 ja päättyy viimeistään maanantaina 18.12. klo 7.00. Sen aikana palvelumme eivät ole käytettävissä.

Pahoittelemme kaikille asiakkaillemme käyttökatkoksesta aiheutuvaa haittaa ja päivitämme tällä sivulla tilannetietoja käyttökatkoksesta.

På svenska     In english     Eesti keel

Tilaajavastuu vahvistaa verkkopalveluidensa palvelualustaa ja tietoturvaa

Tiedote 16.11.2017

Talvi tuo mukanaan muutoksia, joilla vahvistamme verkkopalvelujemme palvelualustaa ja tietoturvaa.

Muutosten taustalla on Tilaajavastuun ja ruotsalaisen ID06:n tuotekehitys- ja hankintayhteistyö, jonka tavoitteena on tulevaisuudessa kehittää myös yhteistä palveluinfraa. Nyt ID06:n kanssa on jo kehitetty yhteinen keskitetty käyttäjänhallinta, joka mahdollistaa, että käyttäjä voi kirjautua samalla tunnuksella sekä Tilaajavastuun että ID06:n palveluihin.

Parannetaan verkkopalvelujen toimintavarmuutta

Parannamme yritystilin hallintakäyttöliittymää, palveluiden tietokantarakenteita ja otamme käyttöön uuden palvelukeskuksen, johon varmuuskopioidaan yritystilin käyttäjätiedot sekä Ilmoita-palvelun, Taitorekisterin ja Valttikorttivaraston tiedot.

Muutoksen jälkeen verkkopalvelujemme tuottamisessa käytettävät keskeiset palvelukeskukset sijaitsevat Suomessa ja Ruotsissa. Yksittäisiä palvelujemme tuottamisessa käytettyjä toimintoja voi olla muissa Euroopan talousalueella sijaitsevissa palvelukeskuksissa.

Tavoitteenamme on, että kaikki asiakkaillemme tarjotut verkkopalvelut toimitetaan käyttäen kahdennettuja, vähintään kahdessa eri paikassa olevia palvelukeskuksia. Tällä parannetaan verkkopalvelujemme toimintavarmuutta. Kaikki verkkopalveluihimme tallennetut henkilötiedot pysyvät edelleen Euroopan talousalueen sisällä, ja tästä pidämme tiukasti kiinni myös jatkossa.

ID06 AB on Sveriges Byggindustrierin omistama yhtiö, joka on yhteistyössä Ruotsin rakennusteollisuuden kanssa luonut ID06-standardin ruotsalaisilla rakennustyömailla käytettäville tunnistekorteille.

Muutostyöt aiheuttavat palveluissamme käyttökatkoksia 15.–18.12., joista tiedotamme tarkemmin myöhemmin.