9.3.2018
Ilmoita-palvelu ja Työmaarekisteri toimivat nyt entistä näppärämmin

Ilmoita-palveluun ja Työmaarekisteriin tehtiin järjestelmäpäivitys torstaina 8.3. Päivityksessä toteutettiin asiakkaidemme toiveita palveluidemme käytettävyyden parantamiseksi.

Ilmoita-palvelussa helpotettiin Työmaarekisteriin lisättyjen sopimusten käsittelyä Työmaalle rekisteröinti -välilehden kautta. Sopimuksen lisännyt toimittaja voi jatkossa poistaa oman virheellisen sopimuksensa. Toimittaja voi myös muokata sopimustensa alkamispäivämäärää.

Valttikortin tilaaminen entistä helpompaa

Valttikorttien tilausten läpinäkyvyyttä parannettiin. Työntekijän tiedoissa näkyy Valttikorttien ostoskorissa keltaisella merkinnällä tieto korteista, jotka on tilattu, mutta joita ei ole vielä ehditty painaa. Valttikortin voi huoletta tilata sellaisille työntekijöille, joiden tiedoissa ei ostoskorissa näy vihreää tai keltaista merkintää, ilman pelkoa tuplatilauksesta.

Ilmoita-palvelun Aktiiviset kortit -välilehdelle tuotiin näkyviin Valttikortin viimeinen voimassaolopäivä. Seuraavan kahden kuukauden aikana vanhentuvat kortit on merkitty keltaisella. Voimassaolopäivien perusteella on jatkossa helppo hahmottaa, milloin työntekijällä on syytä tehdä uusi korttitilaus.

Uudistuksia Työmaarekisteriin

Työmaarekisterissä ulkomaisten yritysten sopimusten käsittelylogiikkaa selkeytettiin. Ulkomaisten yritysten sopimusten lisääminen yrityksen tiedoissa olevan y-tunnuksen perusteella toimii jatkossa aiempaa helpommin.

Työntekijöiden kulkuleimojen tuonnista Excel-tiedostolla suoraan Työmaarekisteriin poistettiin mahdollisuus tuoda tietoja pelkän henkilötunnuksen perusteella. Päivitys on osa Euroopan tietosuoja-asetukseen valmistautumistamme. Pyrimme minimoimaan sensitiivisen datan keräämisen sellaisissa tilanteissa, joissa se ei ole välttämätöntä. Tietojen tuominen Excel-tiedostolla on jatkossakin mahdollista veronumeron ja syntymäajan perusteella.